Facebook daje swoim użytkownikom bardzo wiele możliwości wykorzystania video w działaniach reklamowych. Wyróżniamy dwa rodzaje działań z wykorzystaniem video:

  1. Video-post;
  2. Video-reklama.

Pierwszy z nich to post, którego częścią jest video lub pokaz slajdów. Jeżeli decydujemy się uruchomić reklamę takiego posta, to zazwyczaj robimy to tylko w celu zwiększenia jego zasięgu, czyli w rezultacie ilości obejrzeń video.

Drugim typem reklamy jest video będące filmem reklamowym.

Od pewnego czasu Facebook umożliwia tworzenia grup odbiorców na podstawie innych filmów zamieszczonych na danym fanpage’u. Wyodrębniając taką grupę, określasz na podstawie którego filmu ma być utworzona oraz jaką cześć filmu użytkownik musiał zobaczyć, aby zostać uwzględnionym w grupie. Wykorzystanie takiego mechanizmu pozwala bardzo dobrze zaplanować komunikat reklamowy np. tak, aby wyświetlić reklamę z CTA „Kup teraz” tym użytkownikom, którzy widzieli przynajmniej 75% filmu reklamowego.

Tak przygotowana reklama zostanie wyświetlona określonej przez nas grupie docelowej po akceptacji jej przez Facebooka.

Ekrany obsługują proporcje obrazu od 16:9 do 9:16, oto przykłady:

REKLAMA VIDEO NA FACEBOOKU 1

Wszystkie dokładne wytyczne odnośnie reklam video na Facebooku znajdziecie tutaj: https://business.facebook.com/business/m/one-sheeters/video-requirements